Alene hver for oss kan vi gjøre så lite, men sammen kan vi oppnå mye!

Innsikt gir bedre utsikt

Vi som har etablert Conelo har unik, lang og solid erfaring, kunnskap og kompetanse fra alle sider av bordet – kjøp, salg og formidling av alle typer transport- og logistikktjenester, som rådgivere, meglere, eiere, pådrivere, innen operasjonell drift, administrasjon og som ledere. Vi har lært oss å tenke annerledes, alltid se 360°og har nok hørt og sett det meste tidligere. Vi har forhandlet, implementert og forvaltet tusenvis av avtaler i flere land. Dette har vi videreutviklet til en mulighet for deg.

Hvordan strategisk innkjøpstyring av dine transport- og logistikkavtaler gi din bedrift besparelser.

Outsourcing av dine transportinnkjøp til en kyndig profesjonell partner eller et innkjøpssamarbeid er et godt virkemiddel som vil bidra til større fokus på egne kjerneområder.

Bedrifter har ofte ikke selv forhandlingsmakten som trengs for å få de beste betingelsene. Gjennom partnerskap eller innkjøpssamarbeid vil det forhandles på større volum enn enkelte selskaper kan vise til selv og prisene vil derfor bli bedre.


Hvorfor innkjøp og transport er hverandres verste fiender eller beste venner! 

Svært mange bedrifter gjør sine bestillinger og innkjøp uavhengig av valgt transportør eller hvordan transportavtalene ser ut. Kan transportøren dekke alle dine behov selv, eller kjøper de også inn fra underleverandører? Hvem har da kontroll eller påvirkning på transportkostnadene når prognosene endrer seg?  Informasjon og kunnskap om kundenes innkjøpmønster og adferd er svært verdifull informasjon som transportørene/leverandørene kan bruke til sin fordel- og ikke din. Dine leverandører og transportører kan planlegge dine behov før du selv kjenner dem. Er du da sikker på at prisen for din ordre din transportør allerede har kjent til i 2 måneder ble den mest gunstige for deg? Ble prisen forhandlet for 2 måneder siden eller i forrige uke? Du sitter på verdifull informasjon. Bruk den til å jobbe smartere med deg selv!


Outsourcing eller ikke, hovedbudskapet er det samme uansett: Å undervurdere effekten av strategisk innkjøpstyring vil kunne koste deg dyrt.

Vi stiller som en pådriver for å realisere besparelser og lønnsomme løsninger i et større omfang for fraktkjøpere. Vår erfaring er iallefall at det er bedre å slåss på butikkgulvet enn om den samme plassen i markedet. Det er heller ikke nok plass til alle på den samme plassen.